研究報告 |
特別支援学校で働く看護師に必要な看護技術の研修項目の検討 |
単著 |
文理シナジー 27(1) 63-71 |
2023.4
|
原著 |
学校で働く看護師の研修の評価と課題 |
単著 |
文理シナジー 26(2) 182-189 |
2022.10
|
原著 |
指導的立場の看護師の看護活動の実際 |
単著 |
文理シナジー 26(2) 214-223 |
2022.10
|
学術論文(査読有) |
Nursing Students’ Retention of Knowledge by Basic Knowledge Type: An Exploratory Study |
共著 |
International Journal of Environmental Research and Public Health 19(9) |
2022.4
|
学術論文(査読有) |
Emergency Remote Teaching due to COVID-19: An Exploration of Its Effectiveness and Issues |
共著 |
International Journal of Environmental Research and Public Healt |
2021.2
|
学術論文(査読有) |
Effectiveness of a Basic Education Program on Radiation Related Health Concerns for Nurses of Public Health and School Health in Japan |
共著 |
Iranian Journal of Public Health 49(6) 1087-1096 |
2020.6
|
学術論文(査読有) |
Teachers-parents cooperation in disaster preparation when schools become as evacuation centers |
共著 |
International Journal of Disaster Risk Reduction 44(1) 7 |
2020.4
|
学術論文(査読有) |
養護教諭の救急処置実践能力向上のための試み ‐アクティブラーニングに向けてのインストラクショナルデザインの導入‐ |
共著 |
日本職業・災害医学会会誌 68(2) 114-120 |
2020.3
|
学術論文(査読有) |
保健室で養護教諭に求められている技術に関する文献検討 |
共著 |
日本職業・災害医学会会誌 67(2) 152-158 |
2019.2
|
学術論文(査読有) |
養護実習の体験を基にした養護教諭養成課程における基本的な技術の検討 |
共著 |
日本職業・災害医学会 66(2) 117-123 |
2018.3
|